Fortsättning på det jag skrev igår

För att avsluta det jag skrev igår så kan jag säga att idag kan jag bara sträcka på mig. För jag har klarat mig så mycket bättre än de som kallade mig för tjock. Idag har jag vänner som verkligen bryr mig, jag har gått ut skolan med bra betyg, jag har klarat körkortet, spelar basket på elitnivå, har världens underbaraste familj och pojkvän och jag har jobb.

Jag vet att det är jobbigt att vara tjej i dagens samhälle. All media ställer så fruktansvärda krav. Man måste vara smal och se bra ut annars är man inte "accepterad". Hela bilden har förändrats. De som egentligen är smala tycker man nästan är tjocka idag. Det är nästan så att man tycker att måste ha aneroxia för att kalla sig smal och det är ju så fel det kan bli. Varför ska inte tjejer/kvinnor få leva. Varför måste man alltid tänka på vad andra tycker om en? Speciellt känsligt blir det när killar kommer in i bilden. Då sitter de ständiga frågorna i huvudet. Vad tycker han om mig? Är jag för fet? Nej, jag vågar inte visa mig naken inför honom, jag är för fet. Har jag rätt sort av kläder på mig? Kommer han att tycka om mig för den jag är eller ska jag spela lite tuff?

Jag har själv frågat många killar vad de tycker om tjejer och hur deras deras drömtjej ser ut och det flesta svarar ungefär likadant. Tjejerna ska ha höfter och lite att ta i, tjejer ska vara naturliga och vara sig själva. Detta är de tre sakerna som de oftast nämner och då återkommer vi till det med kändisar. Hur många kändisar har just kurvor och lite att ta i, inte så många och skulle någon ha det så blir det kritiserade av det, att de är för tjocka eller att de har laggt på sig för mycket. Hur lyckliga är kändisarna som har de perfekta kropparna? De kanske har en personlig tränare som tränar dem varje dag så att de ha perfekta kroppar men efter en längre tid orkar de inte länge. De tränar för att det är ett måste. Till slut ger de upp. De orkar inte leva längre. Istället börjar det med andra medel för att glömma bort sig själva som till exempel alcohol och droger. Alcoholen och drogerna får dem att glömma bort vilken jäkla "perfekt" värld vi lever i. Där alla människor ställer krav på varandra.

Tror ni verkligen att killar tycker det är trevligt att först gå hem med en tjej är jättevacker på grund av allt smink och sedan vakna bredvid ett monster? Nej, som jag sa förut en av de tre punkterna som många killar vill är att ha naturliga tjejer. Skippa gärna det där extra lagret med brunkräm eller den där extra rougen. Du är vacker  som du är, glöm aldrig det!



Jessica Simpson är väll lika snygg även om hon har laggt på sig några kilon?
Tyck gärna till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart hon är snygg, men hon bör inte ha på sig de byxorna. Man klär ju sig efter sin figur! :)

2009-10-21 @ 15:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: